16 Haziran 2008 Pazartesi

Her başlangıç farklıdır...




Bu alana duyduğunuz ilgiyi kendinizde ne zaman fark ettiniz? O anı hatırlıyor musunuz?






Herkesin hikayesi farklı başlar; okuduğunuz sanat okulunda başka bölümlerde yer kalmamıştır sizin kaydınızı kuyumculuk bölümüne yaparlar...aileniz sizi çırak verecektir yakın komşunuz Mikael Usta sadekardır, sizi yanına alır....en iyi arkadaşınız kendine kaliteli bir hobi arıyordur siz de kendisine eşlik etmeye diye evden çıkar, kuyumculuk kursuna yazılmış olarak dönersiniz...anneniz mücevherlerini oyun malzemesi yapmanızdan illalah der, siz de bir gün kendim yapacağım bunları diye kendinizi doldurursunuz....ortak payda merak, tutku ve kendini özel bir yolla ifade etmenin tatminidir. Ellerinizle üretmek, yaratıcılığınıza kulak vermek, sevdiğiniz bir işle hayatınızı kazanabilmek...

Benim hikayem de bunlardan biri işte...İlk takı sergimi 9-10 yaşlarımda odamda açmıştım. Eve gelen misafirlerin avucuna elde hazırlanmış ziyaretçi biletini tutuşturup kolundan çekiştirerek sergimi gezdiriyordum. İzleyicinin mesafeli şaşkınlığı sebep olsa gerek,kuyumculuk kariyerime üniversite yıllarına kadar ara verdim. O aralar Tavukpazarına küçük keşif turları sırasında Teknik Döküm ve pembe modelleme mumu ile tanıştım. İlk müşterim kardeşimdi. Siparişi, üzerinde notalar ve sol anahtarlı bir yüzüktü ve itiraf etmeliyim ki boyumu aşan bir projeydi!

Yıllar içinde işini tutkuyla seven, her biri alanında en iyilerinden ustalardan dersler aldım. Bazılarıyla iyi kalpli tesadüf perileri sayesinde bazılarıyla ise inatçı kararlılığım sayesinde bir araya gelebildim. Takı tasarımı ve üretimi benim mesleğim oldu.

Aynı hayalleri paylaşan başkalarına aracılık edebilmek için şimdi ders veriyorum.

Derslerimde öğrencilerime tasarladıklarını gerçekleştirebilmek üzere klasik kuyumculuk teknikleri, özgün ve iyi planlanmış bir üretim için tasarım metodolojisi, deneysel, araştımacı, titiz ve disiplinli olmayı öğretmeye gayret ediyorum.

Herkesin ihtiyaçları farklı olduğundan, ders programını oluştururken yapım teknikleri, tasarım ve çizim tekniklerini öğrencinin gereksinimlerine cevap verecek şekilde kendisi için uygun oranlarla düzenleyebiliyorum. Birebir çalışılan özel derslerin yanısıra Eylül 2008'de başlamak üzere grup derslerine de yer vereceğim.

Grup dersleri ile ilgili ayrıntılar bir sonraki yazımda...

0 yorum:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More